ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: متاسفانه ۲۴ نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی‌عدالتی در آموزش دامن می‌زند، همه دانش‌آموزان اعم از عادی، تیزهوش، استثنایی و … باید در یک مدرسه تحصیل کنند. سید جواد حسینی ۱۸ اسفندماه در شورای آموزش

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: متاسفانه ۲۴ نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی‌عدالتی در آموزش دامن می‌زند، همه دانش‌آموزان اعم از عادی، تیزهوش، استثنایی و … باید در یک مدرسه تحصیل کنند.

سید جواد حسینی ۱۸ اسفندماه در شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه عدالت آموزشی باید در کشور شکل بگیرد، اظهار کرد: متاسفانه ۲۴ نوع مدرسه در کشور داریم که این تعدد مدارس به بی‌عدالتی در آموزش دامن می‌زند و این موضوع با عدالت و کیفیت آموزش سازگار نیست، همه دانش‌آموزان اعم از عادی، تیزهوش، استثنایی و … باید در یک مدرسه تحصیل کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: در این نوع مدرسه معلمان باید برای برخورد با همه دانش‌آموزان آموزش ببیند و همچنین آموزش باید متناسب با نیاز مخاطبان باشد.

وی با تاکید بر اینکه چهره خشن بی‌عدالتی در آموزش مجازی خود را نشان داده است، توضیح داد: در دوران کرونا شاهد بی‌عدالتی دیجیتالی هستیم، این نوع آموزش درد و رنج را برای کودکانی که به تجهیزات موردنیاز برای آموزش مجازی دسترسی نداشتند، رقم زد.

حسینی افزود: حدود ۷۱ درصد دانش‌آموزان سراسر کشور در شبکه آموزشی شاد که یک نرم‌افزار انحصاری، رایگان و فراگیر است، حضور دارند و آموزش‌های موردنیاز خود را دریافت می‌کنند، این نرم‌افزار هم‌چنان در حال تقویت و به‌روز رسانی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه حدود ۳۰ درصد دانش‌آموزان کشور که رقمی معادل سه میلیون نفر است، به تجهیزات هوشمند برای آموزش مجازی دسترسی ندارند، بیان کرد: از این تعداد در چهارمحال و بختیاری ۴۶ هزار دانش‌آموز از فضای مجازی برای آموزش بی‌بهره بودند، حدود ۳۰۰۰ تبلت برای این دانش‌آموزان تهیه شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: تلاش شود برای ۴۳ هزار دانش‌آموز باقیمانده از طریق کمک‌های خیری، کمک‌های دستگاه‌های اجرایی و … زمینه آموزش مجازی فراهم شود، به هر میزانی که از منابع مختلف در استان‌ها تجهیزات برای آموزش مجازی تهیه شود از طریق وزارتخانه به همان میزان تجهیزات در اختیار استان‌ها قرار داده می‌شود.

حسینی تاکید کرد: باید به بخش آموزش استثنایی توجه ویژه‌ای صورت بگیرد، آموزش در حوزه دانش‌آموزان استثنایی ۱۰ برابر سایر دانش‌اموزان نیازمند فضا و امکانات است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه ۶۰۰ هزار رایانه در مدارس سراسر کشور وجود دارد، بیان کرد: پیشنهاد شد از این ظرفیت برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزانی که به آموزش مجازی دسترسی ندارند، استفاده شود، اما استان‌ها به این مسئله ورود پیدا نکرده‌اند و باید این موضوع جدی گرفته شود.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل