ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: سامانه غیر حضوری شهروندی یکی از نقاط بسیار مثبت در سازمان بیمه سلامت ایران است که بیمه شدگان می توانند برای ارائه خدمات بیمه ای خود از آن استفاده کنند.
دکتر عباسی در گفت وگو با ایسنا افزود: در این سامانه بیمه شدگان می توانند، اصلاح شماره تلفنها، تمدید اعتبار پوشش بیمه ای خود، شناسایی پزشک خانواده در صندوق بیمه سلامت را مشاهده و همچنین سوابق پزشکی خود برای ارائه به بیمه تکمیلی و اضافه کردن افراد جدید را در این سامانه و ثبت کنند.
وی افزود: بیمه شدگان برای تمدید اعتبار پوشش بیمه ای به صورت الکترونیکی می توانند با مراجعه به سامانه بیمه سلامت کار تمدید دفترچه خود را انجام دهند.
عباسی تاکید کرد: روسای ادارات ستادی و شهرستانی باید راهکارهای لازم را جهت تمدید پوشش بیمه ای مطلوب در صندوق بیمه همگانی و روستایی و عشایری ارائه کنند تا بتوانیم سامانه شهروندی را به خوبی به مردم معرفی نماییم.
مدیرکل بیمه سلامت استان بیان کرد: باید از طریق مراکز بهداشت درمانی روستایی و شهری مطب پزشکان ، مراکز پاراکلینیک، بیمارستان ها و غیره بتوانیم در سطح گسترده اطلاعرسانی سامانه شهروندی جهت تمدید اعتبار پوشش بیمهای انجام دهیم و همشهریان و بیمهشدگان را به سمت استفاده از خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی سوق دهیم.
وی در پایان اظهار کرد: بیمه شدگان صندوق روستاییان و عشایر بیمه همگانی سلامت میتوانند برای تمدید اعتبار پوشش بیمه ای خود ظرف مدت یک ماه با مراجعه به سامانه به آدرس bim ehsalamatiranian.irنسبت به تمدید اعتبار بیمه خود اقدام کنند.
منبع: ایسنا