ایسنا/اردبیل مدیر مخابرات منطقه‌ اردبیل گفت: ۳۲۰ سایت تلفن همراه در یک سال اخیر از سیستم فعلی به ۴G و ۳G ارتقا یافته است. بهمن اسمعیل‌زاده ۲۵ آبان در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه ارتباطات در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۴۲۱ هزار تلفن ثابت واگذار شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز در این استان از

ایسنا/اردبیل مدیر مخابرات منطقه‌ اردبیل گفت: ۳۲۰ سایت تلفن همراه در یک سال اخیر از سیستم فعلی به ۴G و ۳G ارتقا یافته است.

بهمن اسمعیل‌زاده ۲۵ آبان در مراسم افتتاح طرح‌های توسعه ارتباطات در اردبیل اظهار کرد: در استان اردبیل ۴۲۱ هزار تلفن ثابت واگذار شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز در این استان از خدمات تلفن همراه بهره‌مند هستند.

وی ارائه خدمات اینترنتی با پهنای باند پرسرعت و تکنولوژی‌های جدید یادآور شد و تصریح کرد: با اجرایی شدن پروژه فیبر نوری در همه نقاط استان امکان ارائه خدمات جدید وجود دارد به طوری که ۷۰۰ سایت تلفن همراه نیز در این استان در حال سرویس‌دهی است.

مدیر مخابرات منطقه‌ اردبیل شدت توسعه مخابراتی و زیرساخت‌های لازم را در این بخش در ۲ سال اخیر مناسب و مطلوب اعلام کرد و گفت: پهنای باند اینترنت پرسرعت از ۶ مگابیت بر ثانیه تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه توسعه یافته و با توجه به شرایط کرونایی و افزایش استفاده از خدمات آموزش مجازی و بانکداری نوین سعی شده تا این ارتقا خدمات در اینترنت پرسرعت رقم بخورد.

اسمعیل‌زاده به ارتقا ۳۲۰ سایت در شهرها و ۸۵ سایت تلفن همراه در روستاها برای سرویس‌دهی ۴G و ۳G خبر داد و افزود: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار تا پایان سال آینده از اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

وی مطالبه اصلی روستاییان را در کنار تأمین آب و راه ایجاد ارتباط مطمئن و پایدار تلفن همراه و اینترنت پرسرعت اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به گسترش دولت الکترونیکی و بهره‌مندی مردم از مزایای خریدهای اینترنتی ما سعی کردیم بسترهای این کار را به صورت کمی و کیفی فراهم کنیم.

اسمعیل‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار ارتقا سایت‌های تلفن همراه و بهره‌مندی هموطنان از اینترنت پرسرعت، عمده سایت‌ها در بستر فیبر نوری راه‌اندازی شده و در یک‌هزار و ۳۶۰ روستای استان مدارس به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

وی اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران ۱۶۰ میلیارد تومان و همراه اول ۳۰۰ میلیارد تومان در ۲ سال اخیر در استان اردبیل سرمایه‌گذاری کردند تا کیفیت ارائه خدمات رقم بخورد.

اسمعیل‌زاده عمده ارائه خدمات به مردم را در بستر الکترونیکی و سامانه شرکت مخابرات یادآور شد و بیان کرد: هموطنان در بهره‌مندی از سرویس‌های تلفن همراه و ثابت و اطلاع‌رسانی از خدمات این مجموعه می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت مخابرات به شکل الکترونیکی دریافت خدمات مطلوب و کیفی را داشته باشند.

وی علت کندی توسعه را افزایش هزینه‌های خرید تجهیزات و امکانات زیرساختی و شبکه بهره‌برداری اعلام کرد و ادامه داد: به هیچ وجه تعرفه‌گذاری در تلفن همراه و ثابت به نفع شرکت مخابرات نبوده بلکه سال‌هاست که تعرفه‌گذاری پایین مانع از تحقق طرح‌های توسعه‌ای شده است.

اسمعیل‌زاده وضعیت تلفن ثابت را از بابت تأمین هزینه‌ها نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: ۶۰ درصد مشترکان تلفن ثابت ماهانه کمتر از ۵ هزار تومان مکالمه دارند در حالی که هزینه نگهداری و سرویس‌دهی به این بخش ۳۰ هزار تومان است.

مدیر مخابرات منطقه‌ اردبیل از راه‌اندازی ۴۰ سایت تلفن همراه در مناطق مختلف استان خبر داد و افزود: شرکت مخابرات برای یک‌هزار و ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و صدها نفر نیز اشتغال غیرمستقیم در این استان ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا

خروج از نسخه موبایل