تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 16:37
159 بازدید
کد خبر : 169355

اکسپو دبی فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان به جهان

اکسپو دبی فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان به جهان

ایسنا/اصفهان استان اصفهان نقش پررنگی در برپایی پاویون ملی ایران در اکسپو دبی خواهد داشت و این حضور با محوریت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان صورت خواهد گرفت. نشست بررسی ظرفیت‌های استان اصفهان برای حضور در اکسپو دبی با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر، معاون

اکسپو دبی فرصتی بی‌نظیر برای معرفی ظرفیت‌های اصفهان به جهان

ایسنا/اصفهان استان اصفهان نقش پررنگی در برپایی پاویون ملی ایران در اکسپو دبی خواهد داشت و این حضور با محوریت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان صورت خواهد گرفت.

نشست بررسی ظرفیت‌های استان اصفهان برای حضور در اکسپو دبی با حضور مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، شهردار اصفهان، رئیس شورای اسلامی شهر، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان و جمعی از مسئولان استانی در سالن همایش‌های نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان برگزار شد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی از نهم مهر ۱۴۰۰ تا یازدهم فروردین ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد و هدف راهبردی این پاویون، جذب سرمایه‌گذاران بین المللی برای بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران است.

اهداف، فرصت‌ها و چشم انداز حضور در این پاویون با برآورد ۲۵ میلیون بازدیدکننده که حدود ۸۰ درصد آن‌ها غیربومی هستند، معرفی پتانسیل‌هایی اقتصادی، تولیدی کشور و برندسازی آن در جهت گسترش مبادلات تجاری است. جذب سرمایه گذار، جذب گردشگر عام و خاص و بازاریابی برای گردشگری سلامت، بازارسازی برای برندهای برتر کشور، برندسازی برای تولیدات ایرانی و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جانبی از برنامه‌های اکسپوی دبی است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این نشست اظهار کرد: اکسپوی ۲۰۲۰ دبی یکی از بزرگترین اکسپوهای جهانی است که تاکنون تشکیل شده؛ بر همین اساس، برای تاثیرگذاری بیشتر باید زمانی که ۲۰۰ کشور جهان با ۲۵ میلیون بازدیدکننده در یک منطقه جمع می‌شوند هرچه بیشتر برای اقتصاد، صنعت و بازرگانی کشور آورده داشته باشیم.

حسن زمانی خاطرنشان کرد: با استقبال و برنامه ریزی‌های صورت گرفته دستگاه‌های ذیربط برای حضور در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی اعلام آمادگی کردند از این رو این نمایشگاه یکی از اکسپوهایی است که صنعت ایران و برندهای قوی حرف برای گفتن خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این اکسپو به دلیل شیوع کرونا یکسال به تعویق افتاد، اما سال آینده به صورت حتم با تدابیر و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران ادامه داد: اکسپوی دبی یک فرصت طلایی برای ایران است که اگر بتوانیم از این فرصت شش ماهه استفاده کنیم ارزآوری بالایی برای کشور به ویژه اصفهان خواهد داشت.

زمانی تاکید کرد: اصفهان پتانسیل‌های قوی دارد که در طول مدت برگزاری این نمایشگاه باید با برقراری ارتباط‌ها نسبت به توسعه صادرات ایران اقدام کرد.

به گفته وی، ۲۰۱۴ مترمربع از فضای نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی به کشور ایران اختصاص داده شده که استان اصفهان در طول ۶ ماه برگزاری در یکی از سالن‌ها توانمندی‌های خود را به نمایش می‌گذارد.

 اکسپوی دبی فرصتی برای معرفی تولیدات اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی اتفاق مهمی است اما باید از این فرصت و رخداد حداکثر استفاده برده شود.

حسن قاضی عسگر افزود: اکسپوی ۲۰۲۰ دبی فرصتی برای معرفی تولیدات، فرهنگ و هنر اصفهان و شکستن بی اعتمادی بین ایران و دبی است.

وی اضافه کرد: باید تمامی محصولات مزیت دار ایران و اصفهان در این نمایشگاه حضور پیدا کنند همچنین کمیته مستندسازی تشکیل و نسبت به این واقعه مهم تولید محتوا صورت بگیرد.

اهداف گردشگری با برگزاری نمایشگاه تجلی می‌یابد

شهردار اصفهان هم در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: اصفهان ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد، یکی از راه‌های رسیدن به اهداف گردشگری برگزاری نمایشگاه و حضور حداکثری است.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه نمایشگاه ۲۰۲۰ دبی ظرفیتی برای حضور حداکثری شرکت کنندگان است، تصریح کرد: طی سه سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود تا اصفهان در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و به عنوان محرک توسعه گردشگری نقش خود را ایفا کند.

سال ۱۴۰۰ سال سرنوشت سازی برای صنعت نمایشگاهی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان هم در این نشست افزود: سال آینده سال سخت و سرنوشت سازی برای صنعت نمایشگاهی ایران است زیرا در سال ۹۹ شرایط خاصی بر صنعت نمایشگاهی حکمفرما شد؛ همچنین شیوع کرونا، تحریم‌ها و نوسانات اقتصادی قدرت اجرایی فعالان بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه‌ها را کاهش داد.

علی یارمحمدیان تاکید کرد: برگزاری اکسپوی دبی می‌تواند تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایران را از گذرگاه نمایشگاه در مسیر توسعه، پیشرفت و جهانی سازی قرار دهد.

وی با بیان اینکه اکسپو دبی برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه برگزار خواهد شد، گفت: به دلیل تأثیرگذاری بسیار در حوزه‌های تجاری، گردشگری، علمی و فرهنگی اهمیت بسیار زیادی دارد این نمایشگاه بین‌المللی و معتبر رویدادی است که هر پنج سال یکبار در کشوری متفاوت برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.