تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 12:02
83 بازدید
کد خبر : 90089

رونمایی از «جامعه‌شناسی تفاخر»

رونمایی از «جامعه‌شناسی تفاخر»

مراسم رونمایی از کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر؛ سنخ‌شناسی و ذات‌انگاری فرهنگی» نوشته محسن سلیمانی فاخر برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نشست با حضور نویسنده کتاب، غلامرضا آذری، مدرس و پژوهنده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، و میثم رشیدی، کارشناس مجری همزمان با «هفته کتاب» در روز ۲۵ آبان‌ماه ساعت

رونمایی از «جامعه‌شناسی تفاخر»

مراسم رونمایی از کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر؛ سنخ‌شناسی و ذات‌انگاری فرهنگی» نوشته محسن سلیمانی فاخر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، این نشست با حضور نویسنده کتاب، غلامرضا آذری، مدرس و پژوهنده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، و میثم رشیدی، کارشناس مجری همزمان با «هفته کتاب» در روز ۲۵ آبان‌ماه ساعت ۱۵ در سالن دکتر شکرخواه فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود.

بر اساس این خبر، به زعم نویسنده و محقق کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر؛ سنخ‌شناسی و ذات‌انگاری فرهنگی» در دوران تحولات پرشتاب، واکاوی‌ خود، برای تداوم فرهنگی یک ضرورت است. بدون چنین بازاندیشی‌هایی یک فرهنگ و سنت امکان مواجهه فعال با وضعیت‌های جدید اجتماعی را از دست می‌دهد. فرهنگ ایرانی دارای امکان‌ها و موانع خاص خویش است که بازشناسی آن‌ها از منظر وجودشناسانه درونی، می‌تواند به توان این سنت در مواجهه با امر نو و تعامل با دیگر سنت‌ها بیفزاید.
مولف، این اثر جامعه‌شناسانه را «برانگیختن آگاهی انتقادی» و «خودکاوی فرهنگی» بر می‌شمارد  تا موانع تحریف ارتباطات درون خویش بازشناسانده شود به طوری‌که اولا در درون سنت خویش قرار داشته باشد و ثانیا به تعبیر فرانکفورتی‌ها «نقد درونی» تناقضات میان «واقعیت» و «ایده‌آل‌های اجتماعی» باشد.

همچنین در مقدمه کتاب آمده است: «جامعه‌شناسی در درون هر تمدنی اگر بخواهد روایی باشد باید با غور در تجربه تاریخی و البته نوشونده آن تمدن، بنای خویش را بنیان نهد. لذا با نگاه نظریه‌پردازانه جامعه‌شناسی، مصداق‌های جامعه ایرانی این بیماری روزافزون و اپیدمی جامعه یعنی «تفاخر و خودنمایی» مورد تحلیل و واکاوی قرار  گرفته است.»

کتاب «جامعه‌شناسی تفاخر؛ سنخ‌شناسی و ذات‌انگاری فرهنگی» شامل شش فصل با این عنوان‌هاست: «طرح مسئله و  مسیر مداقه»، «تفاخر و مصرف‌گرایی»، «شوق منزلت»، «خودنمایی و هویت اجتماعی»، «خودستایی متقابل و مبادله‌ای» و «خودشیفتگی تاریخی ایرانیان»

این کتاب در ٢٣٠ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان منتشر شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.