سقوط بوئینگ ۷۳۷ نشانه ضعف آشکار فناوری خودران است!
مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان خاطرنشان کرده است که حادثه مرگبار و سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نشانه واضحی از ضعف فناوری و صنعت خودران است. به گزارش ایسنا، دیتر زتچه، مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان به تازگی در خصوص زمین گیر شدن گسترده هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس و دو حادثه مرگباری که به سقوط و کشته و ناپدید
مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان خاطرنشان کرده است که حادثه مرگبار و سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نشانه واضحی از ضعف فناوری و صنعت خودران است.
به گزارش ایسنا، دیتر زتچه، مدیرعامل شرکت خودروسازی دایملر آلمان به تازگی در خصوص زمین گیر شدن گسترده هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ مکس و دو حادثه مرگباری که به سقوط و کشته و ناپدید شدن خیل عظیمی از مسافران و خدمه پروازی آن منجر شد، خاطرنشان کرده است که این امر نشان میدهد هنوز فناوری خودران در وسایل نقلیه گرفتار ضعفهای فروانی است که نباید در حال حاضر به کار گرفته شود.
به گفته رویترز، وی بر این باور است که فناوری خودران هنوز فاصله زیادی تا شکوفایی و قابلیت به کار گرفته شدن در وسایل نقلیه را دارد و سیستم معیوبی که در دماغه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس بکار گرفته شده است و موجب سقوط آن شده، گواه و شاهد محکمی بر این مدعاست.
بیشتر از یک ماه پیش بود که دومین هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ ماکس تنها ۱۳ دقیقه بعد از بلند شدن از زمین که به نایروبی، پایتخت کنیا در حال پرواز بود، سقوط کرد و تمامی ۱۵۷ سرنشین آن کشته شدند. بعد از این اتفاق، تمامی ایرلاینهای جهان تصمیم گرفتند که به ادامه فعالیت این نوع خاص از هواپیما پایان دهند و به طور موقت پرواز آن را به حالت تعلیق دربیاورند.
بوئینگ در ابتدا علت حادثه را یک نقص نرم افزاری اعلام کرده و در تلاش بود تا با ارائه یک بهروزرسانی نرم افزاری آن را برطرف کند اما نتایج پژوهشهای متخصصان سازمان هوانوردی فدرال آمریکا نشان میداد که سیستم اتوماتیکی که در دماغه هواپیما برای جلوگیری بالا رفتن هواپیما بکار رفته، در شرایط بخصوصی کنترل هواپیما را از دستان خلبانان خارج کرده و موجب حرکت سریع رو پایین و در نهایت سقوط آن شده است.
نتایج بررسیهای سازمان هوانوردی فدرال آمریکا با همکاری شرکت سازنده این هواپیما یعنی بوئینگ، پیشتر نشان میداد که سیستم جدیدی که از سنسورهای پیشرفته در نوک دماغه جت بهکار برده شده، موجب سقوط آن شده است. این بدان معناست که سنسورهای موجود در دماغه هواپیما احتمالاً به دلیل مشکلات نرمافزاری اطلاعات نادرستی به سیستم مرکزی هواپیما مخابره کرده و این بدان معناست حتی در زمانی که خلبان کنترل و هدایت هواپیما را بر روی اتو پایلوت (هدایت خودکار و اتوماتیک) میگذارد، این سنسورهای موجود در سیستم جدید، سر هواپیما را به سمت پایین میکشانند و این امر موجب میشود کنترل جت برای خلبان دشوار شود و به سرعت سقوط کند. همین امر موجب شد که اندونزی سفارش این نوع از هواپیما از شرکت بوئینگ را لغو کند و از مسئولان و مدیران آن درخواست بررسی دقیق و تحقیقات ویژه کند تا این غول هواپیماسازی از تکرار چنین حوادث ناگواری جلوگیری به عمل بیاورد.
انتهای پیام
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰