تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1400 - 23:30

ایسنا/زنجان یک کارشناس دینی گفت: نگاه تک‌بعدی به شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) آفت دین‌داری است. حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) به ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس آیات قرآن پرداخت و گفت: اسوه حسنه یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) بر اساس آیات قرآن است. وی

ایسنا/زنجان یک کارشناس دینی گفت: نگاه تک‌بعدی به شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) آفت دین‌داری است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک مبعث رسول اکرم (ص) به ویژگی‌های پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس آیات قرآن پرداخت و گفت: اسوه حسنه یکی از ویژگی‌های پیامبر اسلام (ص) بر اساس آیات قرآن است.

وی با اشاره به روحیه عالی پیامبر (ص)، تواضع و فروتنی ایشان، صبر و شکیبایی حضرت محمد (ص) در برابر مشکلات و مقاومت و ایستادگی آن حضرت در برابر دشمنان، عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) برای همه انسان‌ها، در همه زمان‌ها و در همه زمینه‌ها الگو و سرمشق است.

حسینی‌نسب، اخلاق عظیم و ویژه پیامبر (ص) را دومین ویژگی پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و با تصریح به اینکه پیامبر مکرم اسلام (ص) با همین اخلاق عظیم توانستند افراد سخت‌دل و خشن را به سوی خود جذب و همه را مطیع خدا کنند، تصریح کرد: اخلاق مهم‌ترین عامل جذب افراد و تقویت پیوند اجتماعی و نفوذ در قلب‌ها و حکومت بر دل‌ها است.

وی بر اهمیت اخلاق خوب بر اساس آیات و روایات اشاره کرد و با بیان اینکه حسن خلق در خانه و بیرون از خانه با همکار و مردم یک امر ضروری است، یادآور شد: داشتن حسن خلق برای همه لازم و برای مسئولان واجب است.

امام جمعه سلطانیه، رحمت برای عالمیان را از دیگر ویژگی پیامبر اعظم (ص) دانست و افزود: همه مردم دنیا، چه مومن و چه کافر مرهون رحمت پیامبر (ص) هستند، هر چند عده‌ای از این رحمت الهی استفاده نمی‌کنند.

حسینی‌نسب، عطوفت و قاطعیت را از دیگر ویژگی پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد و با بیان اینکه در سیاست و مدیریت باید قاطعیت، عطوفت و مهربانی جمع باشد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) کانون عطوفت و مهربانی برای مؤمنان و مظهر صلابت و قاطعیت در برابر دشمنان بود.

وی با بیان اینکه پیامبر (ص) برای هدایت بشر در همه ابعاد زندگی آمده است، با انتقاد از استفاده ابزاری و تک‌بعدی از ویژگی‌های شخصیتی پیامبر (ص)، تصریح کرد: نگاه تک‌بعدی به شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) آفت دین‌داری است.

حسینی‌نسب با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) و ایمان‌آورندگان به ایشان بر اساس آیه قرآن اَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ هستند، بیان کرد: اینکه صلح را ارث پیامبر (ص) بدانیم، آن هم ناقص اما جنگ پیامبر با مشرکان و کفار بیان نشود و غزوات آن حضرت نادیده گرفته شود، این جفا به شخصیت پیامبر (ص) است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه رهبران الهی همواره در جمع مردم بوده و در شادی و غم آن‌ها شریک بودند و پیامبر (ص) درد مردم را درد و رنج خود می‌دانستند، بر ارتباط با مردم و حضور در جمع آنان تاکید و خاطرنشان کرد: مردمی بودن و مردم‌داری از ویژگی دیگر پیامبر اسلام (ص) بود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

خروج از نسخه موبایل