تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 20:27
189 بازدید
کد خبر : 207623

Grand Theft Auto 5: A 2022 بررسی مجدد

Grand Theft Auto 5: A 2022 بررسی مجدد

nyهر بحثی درباره Grand Theft Auto 5 باید با مقیاس شروع شود. نه به اندازه دنیای خود، یا سلاح‌ها، وسایل نقلیه و افراد موجود در آن، اما با داده‌های فروش: از زمان انتشار اولیه‌اش در سال ۲۰۱۳، در تمامی پلتفرم‌ها، GTA 5 چیزی در محدوده ۱۶۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. دستیابی به

nyهر بحثی درباره Grand Theft Auto 5 باید با مقیاس شروع شود. نه به اندازه دنیای خود، یا سلاح‌ها، وسایل نقلیه و افراد موجود در آن، اما با داده‌های فروش: از زمان انتشار اولیه‌اش در سال ۲۰۱۳، در تمامی پلتفرم‌ها، GTA 5 چیزی در محدوده ۱۶۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. دستیابی به این رقم سختی است. کمی کمتر از ۴۰ میلیون نفر در کالیفرنیا زندگی می کنند. اگر نسخه‌های GTA 5 افراد باشند، کل نسخه‌های فروخته شده متناسب با جمعیت بنگلادش خواهد بود. این بازی از نظر تأثیرگذاری و گستردگی بسیار بزرگ است.C:\Users\mohammad\Downloads\1\1.jpg

اکنون که Grand Theft Auto 5 بر روی جدیدترین کنسول های بازی راه اندازی شده است، این رقم همچنان افزایش می یابد (و اکنون که جزئیات جدیدی در مورد GTA 6 ظاهر شده است). من چند ماه گذشته را به آرامی در بازی در Xbox Series X خود گذرانده ام تا بفهمم این مصنوع از سال ۲۰۱۳ تقریباً یک دهه بعد دقیقاً در کجا فرود می آید.

بالاخره یک مصنوع است. فرنچایز Grand Theft Auto همیشه به عنوان تفسیر عمل کرده است، به طور مستقیم با عناصر فرهنگ توده صحبت می کند، به طور آزادانه توطئه ها را از فیلم ها و دوره های مختلف ژانر جنایی وام گرفته است، بر روی ملودرام قهرمانانه معامله می کند و این دنیاها را با خشونت مسخره آمیز می کند. Vice City نوستالژی اوایل دهه ۲۰۰۰ را برای صحنه مهمانی با سوخت کک در دهه ۱۹۸۰ و صنایع بصری و موسیقی آن بازی کرد. GTA 4 داستان یک مهاجر را در یک فرهنگ عمیقا کالایی متشکل از دزدان و نقشه کش ها ردیابی کرد. آنها هر کدام با زمان و مکان خود به روش‌های خاصی صحبت می‌کردند و فرهنگ توده‌ای آن دوران را تقلید می‌کردند و در عین حال تبدیل به فرهنگ غالب توده‌ای در اوایل دهه ۲۰۰۰ شدند.C:\Users\mohammad\Downloads\1\2.jpg

ما با سال ۲۰۱۳ فاصله داریم و از اینجا مشخص است که Grand Theft Auto 5 با این پارادوکس دست و پنجه نرم می‌کرد: وقتی مرد هستید، چسباندن آن به مرد به چه معناست؟ چگونه می‌توانید پرنده را در تک‌فرهنگ تکان دهید، در حالی که شما نشانگری هستید که سایر بازی‌های اکشن جهان باز با آن سنجیده می‌شوند؟

راه حلی که GTA 5 برای حل این مشکل ارائه کرد و فکر می‌کنم به قدرت ماندگاری آن در یک دهه به عنوان یک بازی تک نفره و چند نفره مربوط می‌شود، ایجاد یک اسکلت بازی رانندگی و تیراندازی بسیار قوی و پوشاندن آن با هر چیز جالبی بود. ایده هایی به ذهن خطور کرد چیزی که در مورد بازی GTA 5 در سال ۲۰۲۲ قابل توجه است، عدم تمرکز آن است، بازی چقدر مایل است که یک بازیکن را در مسیری عجیب از دزدی ها، آدم ربایی ماشین قطار، سقوط هواپیمای باری، و یک مینی بازی کامل شکنجه بکشد (به زودی در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد. ). در هر دو حالت چند نفره آنلاین و متمرکز بر داستان، این تمایل برای رفتن به هر ایده تصادفی همیشه با تمایل بازی برای بازگشت به آن هسته ایمن و محکم تضمین می شود. یک بازیکن می داند که همیشه چیزی در مرکز وجود دارد تا آنها را بگیرد، که بازی AAA "حلقه ۳۰ ثانیه ای" رانندگی و تیراندازی در شرایط جدید در نهایت باز خواهد گشت. همه چیز با کشتن راه خود را از یک موقعیت چسبنده، فرار در یک وسیله نقلیه، و انفجار افرادی که شما را تعقیب می کنند حل می شود. بازی می تواند هر چقدر که بخواهد عجیب و غریب شود زیرا همه ما می دانیم که به کجا می رود.C:\Users\mohammad\Downloads\1\3.jpg

هسته فشرده تیراندازی و رانندگی در Xbox Series X به طور قابل توجهی محکم است. با توجه به اینکه من این بازی را در هر دو نسل قبلی کنسول بازی کرده‌ام، فکر نمی‌کردم در این نسخه از بازی فضای زیادی برای تحت تأثیر قرار دادن یا غافلگیری وجود داشته باشد. در کمال تعجب، وفاداری گرافیکی بالاتر و نرخ فریم بهبودیافته واقعاً برای من مفید بود، به این معنا که یک دنیای کاملاً دگرگون شده وجود داشت تا راه من را باز کند. پرتاب بازی در حالت پرفورمنس و ابزار سازی در سراسر جهان با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه در حالی که به طور تصادفی با هر دشمنی که به طور قانونی از مسیر من عبور می کرد، بهتر از آنچه فکر می کردم به نظر می رسید و بازی می کرد. اجرای این بازی خیلی زود پس از اتمام Cyberpunk 2077 بسیار عجیب بود، البته فقط به این دلیل که Grand Theft Auto 5 همچنان مانند یک دنیای زندگی شده، پر از مردم با مکان ها و چیزهای خود احساس می کند. در مقایسه با شهر شبانه Cyberpunk 2077 با چیزهای مثبتی سرسبز است. به نظر می‌رسد که محله‌ها و مردم آن‌ها به طور کامل در GTA 5 وجود دارند. این به نوعی استانداردی برای حس واقعی مکان و فضا باقی می‌ماند، حتی در مواجهه با بازی‌هایی مانند Assassin’s Creed Valhalla که سعی در دستیابی به اهداف مشابه دارند.

همانطور که گفته شد، در حالی که ظاهر و احساس دنیای GTA 5 قابل توجه است و به روش های چشمگیری حفظ می شود، زمینه ای که در آن همه تولید شده است، و تفسیری که در مورد دنیای ۲۰۱۳ دارد، در سال ۲۰۲۲ لحن عجیبی به خود می گیرد. .


برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.