تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 بهمن 1402 - 11:14
597 بازدید
کد خبر : 208151

آزور آهای را فراموش کنید، این مهمترین پیشگویی در بازی تاج و تخت است

آزور آهای را فراموش کنید، این مهمترین پیشگویی در بازی تاج و تخت است

  به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده پیشگویی های زیادی در بازی تاج و تخت وجود دارد که گاهی اوقات پیگیری آن سخت است. بسیاری از آن‌ها در طول بیشتر سریال‌ها با طرفداران همراه بودند، بنابراین تشخیص یکی از آنها به عنوان مهم‌ترین آنها دشوار است.  با این حال، یکی وجود دارد

 

به گزارش downloadfiilm.com و به نقل از برخورد دهنده پیشگویی های زیادی در بازی تاج و تخت وجود دارد که گاهی اوقات پیگیری آن سخت است. بسیاری از آن‌ها در طول بیشتر سریال‌ها با طرفداران همراه بودند، بنابراین تشخیص یکی از آنها به عنوان مهم‌ترین آنها دشوار است. 

با این حال، یکی وجود دارد که یکی از مهم‌ترین لحظات سریال را پیش‌بینی می‌کند، زمانی که آریا استارک (میزی ویلیامز) پادشاه شب (ولادیمیر فوردیک) را در فصل ۸ می‌کشد – و این نه آزور آهای است و نه هیچ‌یک از معروف‌ترین آنها. این در واقع یکی از فصل ۳ است که ملیساندر (کاریس ون هوتن) برای مدت کوتاهی با آریا ملاقات می کند و می گوید که دختر “چشم های زیادی را برای همیشه خواهد بست” – چشمان قهوه ای، چشمان آبی، چشمان سبز. بیایید به یاد بیاوریم که دقیقاً در مورد چیست.

 

ملیساندر پیش بینی کرد که آریا کسی است که پادشاه شب را خواهد کشت

وقتی ملیساندر در فصل ۲ معرفی شد، از همان ابتدا مشخص بود که او نباید با او دست و پا بزند. او یک لیوان شراب مسموم می‌نوشد و سالم می‌ماند، دیو سایه‌ای به دنیا می‌آورد و همیشه تیغه‌های شمشیر را در همه جا روشن می‌کند. ملیساندر به عنوان یک کشیش سرخ عمیقاً با ماوراء طبیعی هماهنگ است، بنابراین چیزهایی که او می گوید اغلب وزن پیشگویی ها را به همراه دارد. در حالی که او ممکن است در مورد استنیس باراتیون (استیون دیلان) که شاهزاده ای که وعده داده شده بود اشتباه کرده باشد، او پیشگویی خود را در مورد آریا استارک به درستی دریافت کرد.

 

در فصل ۳، قسمت ۶، “صعود”، ملیساندر به رودخانه‌ها می‌رود تا جندری (جو دمپسی) را از گروه Brotherhood Without Banners بیاورد. او برای انجام یکی از تشریفات خود در برابر ارباب نور به خون سلطنتی نیاز دارد و جندری سوژه کاملی در نقش حرامزاده رابرت براتیون (مارک آدی) است. او فقط روی پیشگویی اتفاقی که چند فصل بعد جهان را نجات می دهد، حساب نکرد. گرفتن جندری از اخوان آسان است، زیرا آنها نیز خدمتگزار پروردگار نور هستند و به پول نیاز دارند، اما آریا، که او نیز حضور دارد، هیچ یک از آن را ندارد. او با ملیساندر روبرو می شود که بلافاصله از آریا غافلگیر می شود و عمیقاً به چشمان دختر خیره می شود و پیش بینی می کند: “من یک تاریکی در تو می بینم. و در آن تاریکی، چشم هایی به من خیره شده اند: چشم های قهوه ای ، چشم های آبی ، چشمان سبز. چشمانی که برای همیشه خواهی بست. ما دوباره همدیگر را خواهیم دید.”

 

و آنها انجام می دهند. در فصل ۸، قسمت ۳، “شب طولانی”، ملیساندر به موقع به وینترفل می رسد تا در مبارزه با ارتش مردگان کمک کند. او با جادوی خود هر کاری از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد، اما وقتی نبرد به داخل قلعه گسترش می‌یابد، زمانی که آریا، ساندور کلگان (روری مک‌کان) و بریک دونداریون (ریچارد دورمر) وارد اتاق می‌شوند و از آنجا فرار می‌کنند، او را در سالن بزرگ می‌بندند. انبوهی از ویت ها بریک برای هفتمین و آخرین بار می میرد و ملیساندر اعلام می کند که هدفش در نهایت محقق شده است. آریا با او صحبت می‌کند و می‌گوید که او در مورد پیشگویی‌اش درست می‌گفت و بسیاری از چشم‌ها را برای همیشه بست، که ملیساندر به یاد می‌آورد: «چشم‌های قهوه‌ای، چشم‌های سبز، چشم‌های آبی».

 

تغییر در ترتیب رنگ‌ها از بسیاری جهات مهم است، اما در آن لحظه، به این معناست که آریا متوجه شود وایت واکرها چشم‌های آبی دارند. هنگامی که ویت ها شروع به پایین آمدن از درب سالن بزرگ می کنند، ملیساندر با پرسیدن آنچه که سیریو فورل (میلتوس یرولمو) در فصل ۱ به او آموخته است، به آریا تلنگری می دهد که برای رفتن به گادوود و نجات بران (ایزاک همپستد-رایت) لازم است. ، وقتی برای اولین بار یاد می گرفت چگونه با شمشیر مبارزه کند: “به خدای مرگ چه می گوییم؟” آریا جواب می‌دهد: «امروز نه» و به چوب خدا می‌پیچد و تنها زمانی ظاهر می‌شود که شاه شب را با چاقو بزند. در قسمت قبلی، “شوالیه هفت پادشاهی”، جندری به آریا می گوید که وایت واکرها مرگ هستند، بنابراین، در این زمینه، پادشاه شب، خدای چشم آبی مرگ است.

 

در «بازی تاج و تخت»، آریا چشم‌های قهوه‌ای و چشم‌های آبی را می‌بندد، اما یک رنگ باقی می‌ماند.

این تئوری که در فصل ۸ بازگردانده می‌شود، یک برش عمیق است، به‌ویژه به این دلیل که به‌عنوان رویداد اصلی «صعود» فاصله زیادی داشت – قسمتی که جان اسنو (کیت هرینگتون) با ایگریت (رز لزلی) و حیوانات وحشی از دیوار بالا می‌رود. ، و تئون (الفی آلن) توسط رمزی بولتون (ایوان رئون) شکنجه می شود. اما آینده آریا را به روش‌های مهمی با خبر می‌کند، کشتن پادشاه شب اما یکی از رویدادهای مهمی است که به آن اشاره می‌کند. هنگامی که آنها در وینترفل ملاقات می کنند، ملیساندر ترتیب چشمان آبی و سبز را در پیشگویی تغییر می دهد. هنگامی که “شب طولانی” پخش شد، این موضوع به گمانه زنی های زیادی منجر شد، زیرا آریا قبلاً چشمان قهوه ای را کشته بود.

در فصل ۶، اپیزود ۱۰، “بادهای زمستان”، مشخص شد که آریا سرانجام پس از مدتی تمرین با مردان بی چهره در براووس، به وستروس بازگشت. اولین سفارش کار او؟ خط زدن نام دیگری در لیست کشتار او و گرفتن انتقام برای عروسی سرخ. او مستقیماً به طرف دوقلوها می رود، جایی که خودش والدر فری (دیوید بردلی) را می کشد و انتقام عروسی سرخ را می گیرد. والدر فری که چشمانش قهوه ای است. این یکی دیگر از قتل های مهم است، زیرا هاوس فری پس از عروسی سرخ، مسئول Riverlands بود. با رفتن والدر فری، آریا سپس به کشتن بقیه فری‌ها ادامه می‌دهد، بنابراین رودخانه‌ها را به خانه تالی – خانه مادرش – برمی‌گرداند و یکی از بدترین دشمنان خانه استارک را از بین می‌برد. حتی قبل از آن، او قبلاً از مرد دیگری با چشمان قهوه‌ای انتقام گرفته بود: در فصل ۵، قسمت ۱۰، «رحمت مادر»، مرین ترانت (یان بیتی) را در براووس می‌کشد.

 

اما چشمان سبز کمی پیچیده تر است. در کتاب‌ها، پتیر «لیتلفینگر» بیلیش (آیدان گیلن) گفته می‌شود که چشم‌های «سبز خاکستری» دارد و او واقعاً توسط آریا در فصل هفتم، قسمت هفتم، «اژدها و گرگ» کشته می‌شود. هرگز در سریال مشخص نیست که او چشمان سبز دارد، بنابراین شرح کتاب چیزی است که مورد توجه قرار می گیرد. اما این واقعیت که ملیساندر در ابتدا هنگام گفتن پیشگویی خود گفت “چشم های سبز” آخرین بار باعث شد طرفداران حدس بزنند که پس از کشتن پادشاه شب، آریا نام خانوادگی فهرست خود یعنی ملکه چشم سبز سرسی لنیستر (لنا هدی) را خواهد کشت. ). در فصل ۷، اپیزود ۱، “Dragonstone”، آریا به گروهی از سربازان لنیستر (از جمله اد شیران) می گوید که در راه است به سمت King’s Landing. او می گوید: “من می خواهم ملکه را بکشم”، اما سربازان او را جدی نمی گیرند و همه فقط می خندند. با این حال، متأسفانه، ممکن است دیوید بنیوف و D.B. خود وایس می‌خندند، زیرا نه تنها آریا نمی‌تواند سرسی را بکشد، بلکه ملکه نیز یکی از مرگ‌بارترین مرگ‌ها را در بازی تاج و تخت خواهد داشت.

 

پیشگویی ها همیشه قابل تفسیر هستند، اما «بازی تاج و تخت» بسیاری از آنها را فراموش کرده است.

با وجود اینکه در بازی تاج و تخت واقعاً پیشگویی های زیادی وجود دارد، این سریال نیز هرگز اهمیت زیادی به پرداختن به آنها یا حتی پیگیری آنها نمی کرد. پیشگویی ملیساندر در مورد آریا به سختی در میان مشهورترین ها یا حتی در میان پیشگویی هایی است که طرفداران در زمانی که سریال هنوز ادامه داشت واقعاً به آنها اهمیت می دادند. به عنوان مثال، پیشگویی آزور آهای، یکی از مواردی است که سریال به طور کامل کنار گذاشته شد، حتی وقتی ملیساندر هر زمان که می توانست به آن اشاره کند. مرگ سرسی لنیستر خود دو پیش‌گویی داشت که طرفداران آن را حدس می‌زدند – پیش‌گویی آریا و پیش‌گویی والونقر – اما هیچ‌کدام در نهایت درست نشد.

از این نظر، به جرات می توان گفت که پیشگویی ملیساندر در مورد آریا مهمترین سریال تلویزیونی است زیرا نه تنها به حقیقت پیوست بلکه پایان سریال را نیز پیش بینی کرد. پیشگویی ها همیشه قابل تفسیر هستند، و در نهایت آزور آهای نبود که پادشاه شب را کشت. اما، شاید ملیساندر با آریا به سرش میخ زد. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.