تاریخ انتشار : جمعه 13 بهمن 1402 - 12:03
331 بازدید
کد خبر : 208154

کشف آب های ناشناخته: آزادسازی فرصت های ایجاد پیوند

کشف آب های ناشناخته: آزادسازی فرصت های ایجاد پیوند

  ایجاد و اجرای استراتژی های لینک بیلدینگ همسو، تاثیر رپورتاژ خبری با بهترین شیوه های گوگل چالش قابل توجهی را به همراه دارد. این پیچیدگی به این دلیل به وجود می‌آید که سیاست‌های سختگیرانه هرزنامه گوگل تنها به پیوندهایی اجازه می‌دهد که شکل‌گیری آن‌ها یک نتیجه طبیعی باشد، نه یک هدف اولیه. بنابراین، پایبندی

 

ایجاد و اجرای استراتژی های لینک بیلدینگ همسو، تاثیر رپورتاژ خبری با بهترین شیوه های گوگل چالش قابل توجهی را به همراه دارد. این پیچیدگی به این دلیل به وجود می‌آید که سیاست‌های سختگیرانه هرزنامه گوگل تنها به پیوندهایی اجازه می‌دهد که شکل‌گیری آن‌ها یک نتیجه طبیعی باشد، نه یک هدف اولیه.

بنابراین، پایبندی به این اصل اساسی هنگام تدوین طرح اولیه برای هر کمپین لینک بیلدینگ ضروری است. این دقیقاً جایی است که نقش استراتژی مهم می شود.

با این وجود، نیازی به هدایت طراحی استراتژیک به صورت مجزا نیست. حوزه استراتژی دارای تاریخچه غنی در بازاریابی و برنامه ریزی تجاری است. قابل ذکر است، در سال ۲۰۰۴، کتابی با عنوان «استراتژی اقیانوس آبی» که بازی را تغییر می‌دهد، نحوه رویکرد استراتژی را تغییر داد.

پس از انتشار، این نظریه علاقه زیادی را در میان بازاریابان به دنبال راه‌هایی برای متمایز کردن خود از رقبا برانگیخت. در حالی که استراتژی اقیانوس آبی در ابتدا با هدف ایجاد لینک ساخته نشده بود، تقاضای بی‌گمان برای سازنده‌های لینک وجود دارد که از منابعی فراتر از تاکتیک‌های فوری و اصول راهنما خود الهام بگیرند.

این مقاله به عنوان ابزاری برای پرورش دیدگاهی تازه در زمینه لینک سازی عمل می کند.

استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

“استراتژی اقیانوس آبی” یک روش برنامه ریزی تجاری است که W. Chan Kim و Renée Mauborgne توسعه دادند. به جای رقابت در بازارهای موجود و اشباع شده که به آنها «اقیانوس‌های قرمز» گفته می‌شود، بر کاوش حوزه‌های جدید و دست‌نخورده بازار که به آنها «اقیانوس‌های آبی» گفته می‌شود، تمرکز دارد.

در اقیانوس‌های سرخ، کسب‌وکارها با رقابت شدیدی مواجه می‌شوند که اغلب منجر به کاهش نتایج عملکرد می‌شود. در مقابل، اقیانوس‌های آبی، فضاهای بازار ناشناخته‌ای را نشان می‌دهند که برای نوآوری آماده هستند، فارغ از رقابت شدید.

این استراتژی شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا راه‌حل‌های تازه‌ای را معرفی کنند که ارزش استثنایی را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند، رقابت مرسوم را دور می‌زند و باعث رشد و در حالت ایده‌آل، بازدهی بیشتر می‌شود.

 

اقیانوس آبی در لینک بیلدینگ چیست؟

بکارگیری مفهوم اقیانوس آبی در لینک بیلدینگ شامل کنار گذاشتن تاکتیک های فرسوده و اشباع شده لینک بیلدینگ و ورود به رویکردهای نوآورانه، کمتر رقابتی و ارزش محورتر برای به دست آوردن بک لینک هایی است که شهرت وب سایت شما را افزایش می دهد.

یک مثال برجسته از استراتژی ساخت لینک که “اقیانوس آبی” را کشف کرد در حالی که بسیاری از سازنده های پیوند در یک “اقیانوس قرمز” بسیار رقابتی فعالیت می کردند، تکنیک آسمان خراش است.

اگر قصد دارید استراتژی مشابه با رویکرد آسمان خراش طراحی کنید، این حوزه های کلیدی را بررسی کنید. تجزیه و تحلیل این “اهرم ها”، متغیرهای قابل کنترلی که عمل را فعال می کنند، شما را به سمت کشف مسیری به اقیانوس آبی در ساخت لینک راهنمایی می کند.

 

تولید محتوا پیشگام

به جای تولید محتوایی که منعکس کننده پیشنهادات همتایان صنعت شما باشد، تلاش خود را به سمت تولید محتوای متمایز و ارزشمندی که خلاءهای بازار را پر می کند، هدایت کنید.

تکنیک آسمان خراش بر تولید محتوای پیشگام برای ایجاد بک لینک متکی است. این رویکرد بر ایجاد محتوایی متمرکز است که از کیفیت محتوای برتر در حال حاضر در یک حوزه موضوعی خاص برتری دارد.

به طور کلی، این رویکرد مستلزم کشف محتوای محبوب، ارتقاء آن به یک استاندارد برتر و تعامل با وب سایت های مربوطه برای کسب لینک است.

 

خیابان های ناشناخته

به جای تثبیت منحصراً روی روش‌های ایجاد پیوند مرسوم مانند وبلاگ نویسی مهمان، به مسیرهایی بپردازید که تحت فشار رقابت باقی می‌مانند. این مسیرها شامل انتشار محتوای مناسب پیوند در انجمن‌های تخصصی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی نوظهور، یا مشارکت با صنایع مکملی است که رقبای مستقیم را نمایندگی نمی‌کنند.

تقویت ارتباطات

به‌جای متوسل شدن به روش‌های پیوندسازی تراکنشی مانند پیوندهای پولی یا تبادل لینک، ایجاد روابط معتبر با تأثیرگذاران صنعت، وبلاگ‌نویسان و رقبا را در اولویت قرار دهید.

این رویکرد می تواند راه را برای فرصت های ایجاد پیوند ارگانیک در دراز مدت هموار کند.

 

استراتژی ارزش محور

هنگامی که به دنبال فرصت‌های ایجاد لینک هستید، اطمینان حاصل کنید که دسترسی شما بر مبنای ارائه ارزش غیرقابل انکار است. این ممکن است به‌عنوان تحقیقات اصلی، بینش‌های متخصص یا محتوای انحصاری متناسب با مخاطبان سایت پیوند دهنده ظاهر شود که مزایای واضحی را به همراه دارد.

گسترش افق

به جای اینکه فقط به یک یا دو رویکرد وابسته باشید، استراتژی‌های ایجاد پیوند خود را گسترش دهید تا به اقیانوس‌های آبی مختلف بپردازید. این ممکن است شامل ترکیبی از روابط عمومی دیجیتال، تلاش‌های مشترک، پادکست‌ها و سایر تاکتیک‌های متنوع باشد.

چرا این رویکرد را بپذیریم؟

Psychology Today اشاره کرده است که “باز بودن به تجربه ویژگی اساسی افراد خلاق است.”

هنگامی که تلاش‌های ایجاد لینک خود را به تکنیک‌های ساده محدود می‌کنید، ظرفیت خلاقیت خود را به طیف محدودی از چالش‌ها محدود می‌کنید.

به عنوان مثال، اگر تمرکز اصلی شما بر روی لینک سازی پولی است، تمرکز شما به بررسی تغییرات مداوم در الگوریتم گوگل محدود می شود. این نیاز به الگوریتم‌های مستمر و مطالعه هوش مصنوعی دارد تا با آخرین به‌روزرسانی‌ها همگام شود.

در حالی که این یک زمینه جذاب است، پیچیدگی های کالبد شکافی و آزمایش یک هدف پویا می تواند زمان ارزشمندی را صرف کند. اگر این اولویت شما باشد، ممکن است استعدادهای خود را برای یک نقش مهندسی مناسب تر بیابید.

با این وجود، Google راهنمایی های ارزشمندی را در مورد بهینه سازی دید در جایگاه شما از طریق Google Search Essentials ارائه می دهد:

«موارد ضروری جستجوی Google شامل عناصر اساسی است که محتوای آنلاین شما (مانند صفحات وب، تصاویر، ویدیوها یا سایر مطالب در دسترس عموم را که Google در وب کشف می‌کند) واجد شرایط برای عملکرد مطلوب در جستجوی Google می‌کند.»

برای تقویت حضور خود در موتورهای جستجو، تولید محتوای آموزنده مبتنی بر تجربه و تخصص که اعتماد مقامات شناخته شده در زمینه شما را جلب کند (با در نظر گرفتن این اصطلاح به طور کلی) ضروری است.

از این رو، حفظ انرژی خلاقانه خود برای مقابله با این چالش عاقلانه است.

 

نحوه پیاده سازی لینک سازی: مراحل جامع

رویکرد پیش رو فرآیند و مراحل من را برای ایجاد لینک مشخص می کند، که برای کمک به شما در شناسایی یک روش خاص طراحی شده است.

مرحله ۰: چشم انداز روشنی به دست آورید

این مرحله اولیه، که اغلب نادیده گرفته می شود، بسیار مهم است. با تعیین اهداف خود برای کمپین شروع کنید.

این مستلزم اذعان به این است که پیوندها از بازاریابی خلاقانه محتوای شما سرچشمه می گیرند و هدف نهایی فقط پیوندهای فوری به دست آمده از طریق ارتباط نیست.

به این ترتیب، یک کمپین به خوبی اجرا شده باید هم پیوندهای مستقیم و هم نهفته را به همراه داشته باشد.

مرحله ۱: جای پای خود را کشف کنید

با مشخص کردن عرصه‌ای شروع کنید که در آن یک پیروزی قابل‌توجه قابل دستیابی است.

منابع محتوای خود را برای شناسایی ۱) مطالب موجود که به راحتی قابل توزیع هستند یا ۲) محتوای تازه ای که می توانند به طور منطقی در یک بازه زمانی عملی ایجاد شوند را بررسی کنید.

هنگام تعیین استراتژی مناسب برای به کارگیری، برای تعادل بین عوامل زیر تلاش می کنم:

  1. سطح تلاش: چقدر زمان برای تکمیل آن صرف می شود؟
  2. سطح پیچیدگی: آیا این یک فرآیند ساده و گام به گام است یا شامل عناصر پیچیده با اتصالات سست است؟
  3. سطح تخصص: آیا کسی در تیم تجربه قبلی با استراتژی مشابه دارد؟

“دست یافتنی ترین” استراتژی مستلزم تلاش و پیچیدگی قابل مدیریت است و در عین حال از تخصص داخلی نیز استفاده می کند.

مرحله ۲: یک تیم چند رشته ای تشکیل دهید

یک تیم مشاوره داخلی متشکل از کارشناسان روابط عمومی، محتوا، سئو و فناوری تشکیل دهید. این تیم می‌تواند به‌عنوان مشاوری برای کمک به فرمول‌بندی رویکرد، درخواست وظایف ضروری، همکاری در استراتژی‌ها، و ارائه بینش در مورد بهینه‌سازی گردش کار خود برای ترکیب پیوندها و ذکرها، خدمت کند. ساخت لینک باید با همکاری سایر تیم های بازاریابی مشاهده شود.

در نتیجه، حفظ شفافیت و به اشتراک گذاشتن رویکردهای خود با این تیم برای جلوگیری از تضاد منافع ضروری است.

مرحله ۳: چشم انداز حال را درک کنید

فهرستی از استراتژی‌هایی که رقبای مستقیم یا کسانی که در رتبه‌بندی موتورهای جستجو به دنبال آن هستند، تهیه کنید.

برای این منظور، من یک ابزار “مدل های بازاریابی محتوای اثبات شده و لینک سازی” را ایجاد کرده ام تا شما را در شناسایی استراتژی های تعیین شده راهنمایی کند. این ابزار به برنامه ریزی رویکرد متمایز و تمایز شما کمک می کند.

مرحله ۴: چالش ها و اختلافات را کشف کنید

این جنبه ای است که من در آن عالی هستم و از آن بسیار لذت می برم. رویکرد من شامل تحقیقی سختگیرانه برای کشف چالش های اساسی است.

اغلب افراد از نقاط درد خود بی اطلاع هستند. این به چه معناست؟

مسائل پیچیده نیاز به تعاریف دقیق دارند، اما تعیین دقیق مشکل می تواند دلهره آور باشد.

برای شناسایی نقاط درد:

  1. یک نقشه داستان کاربر بسازید: اگرچه ممکن است کامل به نظر برسد، اما درک روایت های کاربران به مشخص کردن نقاط درد خاص کمک می کند.
  2. سؤالات کاوشگر بپرسید: از تخصص یک متخصص برای ایجاد و پرسیدن سؤالات خاص استفاده کنید.
  3. یک بیانیه مشکل را فرموله کنید: به طور واضح مشکل را به همتایان یا متخصصان بیان و ارائه دهید. بینش آنها اعتبار مشکل را تأیید می کند.

نکته حرفه ای: درد واقعی همیشه به راحتی آشکار نیست و نیاز به بررسی گسترده دارد. یک بیانیه مشکل که به خوبی طراحی شده باشد می تواند بسیاری از نکات دردناکی را که افراد از آن بی اطلاع بودند، آشکار کند.

 

کلام پایانی

استراتژی اقیانوس آبی دیدگاه متمایزی را در مورد ساخت لینک ارائه می دهد.

انتقال از تکنیک‌های «اقیانوس سرخ» به روش‌های مبتکرانه «اقیانوس آبی» درها را به روی فرصت‌های تازه برای رشد کسب‌وکار باز می‌کند. 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.